söndag 1 mars 2009

Missuppfattningar och massuppfittningar

Alltså jag vet inte vad det är. Med mig alltså.
Visst jag är inte raketforskare men hade dock rätt schyssta betyg när jag gick ut skolan (en bra bit över 4.0). Och nej jag kanske inte alltid säger de mest genomtänkta sakerna men oftast finns det en tanke.
Har det inte slagit nån att det kanske är så att jag bara luras? Alltså säger korkade saker för att det är kul? Jag säger inte att det är så jag säger bara kanske.

Innan jag födde barn så hade jag the famous D-kupa. Ja alltså jag bara såg ut så fast jag var lika smal som jag är nu. Nu har jag inte det längre kan jag säga och det skrämmande är att jag blir behandlad annorlunda. Med mer respekt. Knäppt va?

Ändå finns det fortfarande de som tycker att jag är oseriös bara för att jag gillar kläder, mode, SPA och smink. Kan man inte få vara fåfäng OCH seriös samtidigt?

För er som undrar så ska jag berätta en hemlighet. Det luktar inte bränt när jag tänker och jag är jävligt seriös och eftertänksam. Men jag gillar att skoja, skrattar för högt ibland, skojar om mig själv och min fåfänga, ler gärna mot främlingar, är sådär super sliskigt trevlig mot kassörskan bara för att jag tycker att hon ändå får ta så mycket skit. Kan man inte vara smart och seriös då? Och hur fan är man när man är seriös egentligen? Är det samma som präktig?
Känner mig bara lite missuppfattad idag. Därav detta inlägg.
Godnatt!

Inga kommentarer: