tisdag 17 mars 2009

What is this?


Tjena...Nu är jag här igen. Aron alltså. Det är jag som skriver nu. Nu ska jag lista det som jag funderar på för tillfället:

Varför får inte vovven Diesel och jag leka som vi vill? Alltså han har några väldigt konstiga flärpar som sticker ut nånstans där det blöta kommer ifrån. De är så mjuka och goa att dra i och bita i men det får jag inte för mamma. Det gör ont på Diesel säger hon. Så säger hon "Akta Diesels öron". Vaddå det ser väl alla att det där inte kan vara öron. Öron är ju såna som jag har som jag drar i när jag är trött.

Varför pratar alla fortfarande med mig som om jag vore hörselskadad?

"Titta Aron en kkkkkkkaaaaaaaaattttttt. Tiiiiiiiiitta Aron vad säger kaaaaattttteeeennnn?"

Eeeeh man liksom bara va? Jag vet ju att det där är en katt som heter Minerva som är grå och mjuk som brukar ligga vid min säng när jag sover.

En annan sak som är värd att fundera över är det här med den där bebistavlan....Alltså helt plötsligt i hallen, i sovrummet och hissen så dyker det upp en tavla på en väldigt söt bebis med svarta ögon och brunt hår. Bebisen har inte så cool frissa dock men annars är den fin. Men sen så bara försvinner den och i tavlan kan det dyka upp en tjej som är väldigt lik mamma eller vad som helst egentligen. Varför kan man inte bara få ha en sån tavla hemma?

Sen undrar jag vem som hade den dåliga smaken att uppfinna dammsugaren. Den är så ful, låter hemskt och luktar illa. Dessutom tar den en massa tid från mamma så för att protestera så skriker jag HÖGT och länge så fort jag bara hör den. Hon tror att jag är rädd och försöker få mig att tro att dammsugaren är en kul leksak. Ha ha ha det fattar väl jag att den bara kan suga upp leksaker och den är inte bra att leka med.


Nä nu är det dax för den enda vettiga kosten hittills i mitt bebisliv-macka!!!!!


Pussar och kramar från allas er Aron

1 kommentar:

Unknown sa...

Jadu Aron jag skulle också vilja ha en sån där tavla på väggen. En tavla med dig och din söta mamma där ni rör på er och ser alldeles verkliga ut. Fast såna tavlor finns nog bara i Harry Potter-böckerna... okej jag vet att du inte har läst de böckerna än och jag vet inte om mamma har läst dem. I alla fall: där är både tavlorna på väggarna och bilder i böcker och tidningar alldeles verkliga och rör på sig hela tiden! Ja tills dess får jag titta på de bilderna jag har av en söt Aronbebis i min mobiltelefon. Fast frissan ja... ehhh den gör i alla fall att du ser äldre ut! och se äldre ut vill väl alla, tills de fyller 22... eller nåt
pyss pyss från moster