tisdag 31 mars 2009

Endorfinrusch


Imorgon är det 8 månader sen jag födde Aron-the giant!

Nåt som jag tänker väldigt ofta på är att jag käner mig fortfarande lurad och lite arg på alla som pratade så mycket om förlossningar hit och dit. Sen alla program på teve ska vi inte prata om..
Barnmorskorna, Sjukhuset och TV4fakta där det ändå sägs visas "normala" förlossningar.


Men det var ju inte alls så där som någon hade sagt eller som de visat på teve. Det var tusen gånger roligare, häftigare och så jäkla mycket mindre smärtsamt än jag någonsin kunde föreställa mig. Jag vill inte alls förringa männsikor som har ont för jag är ganska blödig och gråter om jag stukar lilltån MEN det här med att föda.....Det var ju bara så coolt! Och fräsch var jag ju också! Jag hade bestämt mig i förväg att jag skulle se ut "som vanligt" och jag hade några av mina favoritsmycken på mig.


Så här 8 månader efter så är det så häftigt att jag fortfarande gå omkring och är lite hög av min förlossning. Alltså vädligt ofta om jag stötter på nån sur gubbe eller en jäkligt otrevlig busschaufför så tänker jag bara "Ha ha du kan inte föda barn. Det kan jag och jag HAR GJORT DET!! YEAH!!!!! You go girl! " Och så får jag en sån grym endorfinrusch och känner mig galet glad bara av att TÄNKA på det.

Sjukt va? Alltså det är ju inte så att jag unik precis. Finns ju några miljarder till som gjort det innan mig.


Nåväl! Grattis Aron till dina hittills levda 8 månader. Må du inte växa i denna takt dock för då lever jag snart ihop med Hulken.

Inga kommentarer: