lördag 28 mars 2009

Barnledig fredag


Den här fredagen gjorde jag något som kanske många mammor skulle förfära sig över. Jag tog ledigt från ARON. Ja eller han kanske tog ledigt från mig också. Han är i alla fall med sin älskade mormor och morfar som dessutom har de finaste leksakerna och så får han kolla på Let´s Dance i fred och tjoa ikapp med publiken.

Ja jag har sagt det förr men jag säger det igen, pappor som inte är med sina barn varje ledig stund får ingen skit men vi mammor får det. Varför? Jag har väl inte mer föräldrainstinkt eller är en mer lämplig förälder än Arons pappa?


Hur som helst så förberedde jag mig noga för denna barnlediga fredag och inhandlade en ny top på MANGO. I vanlig ordning frågade jag min kollega om hon kunde göra smycken till som matchade och resultatet ser ni på bilden. Efter ett besök hos min personliga tränare (där jag bland annat slog nytt rekord i armhävningar :-))) ) så blev det gualschsoppa, bröd, dusch och en välbehövlig tupplur. Kändes så otroligt lyxigt! Vad gjorde man med all ledig tid innan man fick barn undrar jag?

Sen blev det besök på en stadens nattklubbar tillsammans med en god vän och en del sociologiska studier. För visst är väl människan ett mycket lustigt djur? Framförallt när hon berusat sig med alkohol. Och nej jag hade inte dåligt samvete för Aron hade ju sin festkväll med gröt, Let´s dance, sångstund med mormor och säkerligen ganska mycket bus med morfar.

Inga kommentarer: