torsdag 12 mars 2009

Nytt gym




Jag har bytt gym. Ja alltså bara för barnpassningens skull. Man kan ta med sin bebis dit men JÄKLAR vad seriöst det är där. Eller är det? På mitt förra gym så TRÄNADE folk för att bli starka, genomföra rehab, övade inför maraton, tränade inför matcher osv. Här undrar man vad folk pysslar med. För det första så är ALLT väldigt high tech och det är svårt att hitta och man kan typ inte ens titta på en knapp på en maskin, dusch eller löpband förrän det börjar hända konstiga saker.


Men sen verkar folk inte träna heller. Jag har varit där tre gånger hittills. Går dit (har inga märkesträningskläder och bara det är ju konstigt), kör mina kilometer på löpbandet och det heter ju LÖPband för att man ska löpa. Det hajjar inte folk. Hur som helst. Sen är det dax för cirkel eller intervallträning i det som kallas "fria vikter" utrymmet och där är det BARA män för det första och ja jag vet inte vad de tänkte på, men många av de har gräsliga tatueringar och sönderbrända i solarier. Stackars dem om tio år. Folk kommer ju tro att de är typ 90. Men tränar de? Nej det skulle inte jag påstå i alla fall. De TITTAR på sina muskler, på en stackars ensam tjej, på sina muskler, på sin inoljade hud, på frissan och på sina muskler medans de pumpar med en viktplatta bakom huvudet. Alltså hallå? Är det en naturlig rörelse? Nej. Kommer du ha nytta av att just den muskeln är stark? Nej. Ok så då tränar du bara för att bli snygg? Nej....


Va? Inte? Vad gör du då?


"Jagar mina demoner" tror jag svaret hade blivit om man frågat dem i en terapisession. Skrämmande att se unga, snygga pojkar fördärva sig på det viset. Och inte är det snyggt heller.
Och inte blir de starka och kan skydda en när åskan går.

Alltså muskler som är stora är inte alltid starka. Nu vet ni det flickor. (och pojkar)
Pssst....kolla in tjejen på bilden...Finns det NÅN kille som tycker det där är kvinnligt och sexigt? Maila till mig då så kan vi ta en diskussion för det där fattar inte jag i alla fall.
Tjingeling!

Inga kommentarer: