torsdag 26 mars 2009

Planeten "JOBB"

Mitt jobb är en egen liten planet i det stora solsystem som heter MALMÖ. Ja för alla er som inte vet så är Malmö den enda staden i Sverige som är värd att besöka nämligen...:-)
Hur som helst. PÅ mitt jobb ryms nästan halva jordklotet vilket jag verkligen gillar. Vi har allt från femtiåriga Berta som är född och uppvuxen i Malmö och firar semester på sin kolonilott. Vi har "jamen-tjena-mannen-what´s-up- och-sånt?" killarna som gärna drar mer eller mindre bra skämt. Vi har alla dessa småbarnsmammor som skaffar både två och tre barn i jämn takt. Vi har ett antal chefer som har de mest brokiga bakgrunder man kan tänka sig.
Sen har vi såklart alla de där flickorna som fnissar bara man tittar på dem och sen brudarna som tuggar tuggummi, pillar med sin Ipod, tycker allt är sjukt orättvist och bara glor på en och säger: "Amen döööööööööööööööö" och himlar med ögonen.
Sen har vi såklart de där trevliga pågarna som håller upp dörren och frågar om Aron mår bra och "tjaba-tjena-hallå" männen som hjälper en med allt man behöver hjälp med. Känns nyttigt, priviligierat och coolt att få möta dessa individer varje dag. Jag klagar ibland på mitt jobb men vad bra man har det ändå på vissa sätt.

Inga kommentarer: