onsdag 23 november 2011

Låtar jag minns


Jodå. Det finns många skäl till att jag inte kan leva utan musik. Att jag valt att arbeta med något som absolut inte skänker mig en BMW eller resor till Karibien. Musiken är själva motorn och musik väcker minnen till liv, får oss att slappna av, kunna prestera bätter på träningen, i skolan eller på jobbet.

Tänkte dela med mig av några låtar som jag har såna där starka minnen av. Jag tycker man lär sig om folk av att lyssna på deras musik eller musiken de gillar.

Så here we go.

Jag ÄLSKAR Toto. Vet egentligen inte varför men kanske för att första gånge jag hörde TOTO var den sommaren som var bryggan mellan barndom och ungdom. Jag satt på en gräsmatta vid en pool tillsammans med ett helt gäng kompisar. En av grabbarna i gänget var lite äldre och han var en sån där snubbe som man var lite rädd för. Inte för att han var farlig utan bara för att han var äldre. Detta var ju på den tiden då det inte vars å vanligt med tatuerin´gar men han hade en sån på överarmen. Lite spännande.

Det var en sån där sommar som filk minns just för att det var så jäkla varmt. 20 grader i havet på midsommarafton och jag minns att mina föräldrar hade fets utomhus till klockan fyra och min farbror satt kvar långt in på morgonen i bara skjorta och spelade gitarr.

Hur som helst. DÅ blev jag störtkär i TOTO och framförallt sångaren Joseph Williams. Fortfarande när jag lyssnar på TOTO (vilket jag typ gör flera gånger i veckan) så blir jag glad, energisk och det är liksom lite mer sommar i mitt vardagsrum.

Inga kommentarer: