söndag 27 november 2011

Så mycket blandade känslor...





...som jag har för den här låten. Det var 2007 och det var ett underbart, omtumlande och svårt jäkla fantastiskt år. Under det här året 2007 lärde jag känna en rad härliga, prestigelösa personer som jag idag fortfarande hänger ihop med. Den här låten framförde jag även på en konsert sommaren 2009.
Mitt starkaste minne av låten är nog ändå när jag satt i en mjuk soffa nånstans i rörsjöstan med en sån vånda. Ska jag, ska jag inte.....Han var där också med en outgrundlig blick såg han på mig. Jag lutade mig tillbaka njöt av rödvinet, blundade och lyssnade på den här låtens text. Så skör kärleken är, tänkte jag. Så mycket man vill och tror att man vet och ändå vet man ibland ingenting. Den här låten tillägnar jag alla kvinnor som nån gång slagit följe med vargarna.

Inga kommentarer: