torsdag 24 november 2011

Och då ville jag dansa



Dagens låt-VOUGE!

Sommaren 1990 skickade mina föräldrar mig på språkresa. Jag hamnade i en liten by Godshill på ön Isle of Wight. Jag hade i april samma år blivit tillsammans med min ungdoms största kärlek. Han var en sån där skitsnygg kille som körde runt i en BMW och spelade sjukt hög musik.

Hur som helst så var jag alltså i England på en båt när jag för första gången hörde den här låten. En teje från Enskede och hennes killkompis gjorde en vansinnigt cool koreografi till låten och jag minns att jag blev grymt impad. Själv var jag för blyg på den tiden för att "ta ut svängarna" så jag nöjde mig med att kolla på när de andra dansade.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Så kul att läsa dina små anekdoter från förr!

Maximus sa...

Ha ha ja du minns väl något av det också kanske :-)